Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do apelu Ministra Zdrowia z dn. 19 stycznia 2022 r. oraz dynamicznie rosnącej liczby zachorowań na COVID-19 zaleca się wprowadzenie pracy zdalnej w uczelni w możliwie największym zakresie (nie dotyczy dydaktyki).
Przypominam, że zgodnie z Zarządzeniem 103/2021 to kierownik jest odpowiedzialny za organizacje pracy w jednostce, uwzględniając dynamicznie zmieniającą się sytuację epidemiczną. W swoich decyzjach kierownicy powinni kierować się specyfiką pracy zespołu (możliwość wykonywania pracy zdalnej przez pracowników), koniecznością zapewnienia pracownikom bezpiecznych warunków pracy w siedzibie uczelni (pełnienie dyżurów w siedzibie uczelni, rotacyjny system pracy, podział na zespoły) przy jednoczesnym zabezpieczeniu ciągłości pracy jednostki i jej dostępności.
Obecnie obieg korespondencji, obsługa interesantów i studentów, a także spotkania i działalność projektowa powinny być realizowane w trybie zdalnym, za pośrednictwem dostępnych narzędzi komunikacji na odległość. W przypadku obiegu korespondencji, której nie przewidziano w elektronicznym obiegu dokumentów, członkowie społeczności Uniwersytetu oraz pozostali interesanci powinni być obsługiwani indywidualnie, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub e-mailowym.
Jednocześnie przypominamy, że nadal obowiązują zasady bezpieczeństwa dotyczące regularnej dezynfekcji i mycia rąk, zachowania dystansu społecznego oraz zasłaniania nosa i ust przy użyciu maseczki. Osoby z objawami przeziębienia powinny bezwzględnie zostać w domu i zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu.
Biuro Rektora