Szanowni Państwo,
w związku z najnowszymi zaleceniami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dotyczącymi ograniczenia pracy wykonywanej przez pracowników na terenie uczelni do zakresu niezbędnego jedynie do zapewnienia ciągłości funkcjonowania uczelni (https://www.gov.pl/web/nauka/informacja-dla-rektorow-w-zwiazku-z-ograniczeniem-obowiazku-swiadczenia-pracy-na-terenie-uczelni), wprowadzam do odwołania następujące zasady organizacji pracy:
1) Zobowiązuję kierowników następujących jednostek administracyjnych do ustalenia dyżurów pełnionych w miejscu pracy:
- Biuro Organizacji i Obsługi Zamówień Publicznych;
- Centrum Informatyczno-Telekomunikacyjne;
- Dział ds. Bytowych Studentów i Doktorantów – Administracja Domów Studenta
- Dział Finansowy;
- Dział Płac i Zasiłków;
- Dział Spraw Osobowych;
- Dział Techniczny;
- Inspektorat BHP;
- Kancelaria Główna;
- Zwierzętarnia.
Wyznaczeni pracownicy pełnią dyżury w ww. jednostkach organizacyjnych w okresach tygodniowych, w systemie rotacyjnym, co umożliwi zapewnienie ewentualnego zastępstwa w przypadku obowiązku poddania się kwarantannie przez dyżurującego pracownika.
2) Kanclerze i Kwestorzy zobowiązani są do pełnienia dyżurów naprzemiennie.
3) Pracownicy pozostałych jednostek organizacyjnych wykonują pracę zdalną w zakresie ustalonym przez kierownika jednostki organizacyjnej.
4) W okresie zmniejszonego zakresu zadań jednostki poleca się pracownikom wykorzystanie zaległych urlopów wypoczynkowych (dotyczy to wyłącznie urlopów niewykorzystanych w latach ubiegłych).
5) Zalecam powstrzymanie się od prowadzenia korespondencji w formie papierowej
i korzystanie wyłącznie z systemów elektronicznych, w tym elektronicznej poczty służbowej, podpisów elektronicznych, elektronicznej platformy ePUAP, portalu procesowego Uczelni.
W zakresie nieustalonym w niniejszym komunikacie zastosowanie ma Komunikat z dnia
16 marca 2020 r.: https://umed.pl/komunikat-rektora-w-sprawie-organizacji-pracy-uczelni-w-zwiazku-z-ogloszeniem-stanu-zagrozenia-epidemicznego/
Prof. Radzisław Kordek, Rektor